Nyáry-terv PDF



Szobafestés | Lakásfelújítás | Hőszigetelés | Laminált padló lerakása | Gipszkarton szerelés | Hidegburkolás | Villanyszerelés | Vakolás | Belsőépítészet
Tervezés     Kivitelezés         Szolgáltatás
Letisztultság, egyszerűség és funkcionalitás a tervezésben,
megbízhatóság, pontosság és kiemelkedő minőség a kivitelezésben

Módosul az örökségvédelemről szóló törvény

2014. november 28.
Módosul az örökségvédelemről szóló törvényA Kormány benyújtotta a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV törvény módosítására vonatkozó javaslatát. Az indítvány tárgyalását november utolsó hetében kezdi meg a Parlament, döntés pedig december közepén születhet.

 A benyújtott módosítás stratégiai szemléletváltást tükröz a régészet és a műemlékvédelem terén, hiszen a gazdasági szereplők, a tulajdonosok és az örökségvédelem érdekeinek összehangolására törekszik. Mindez pedig erősíti az integrált örökségvédelem megteremtésére irányuló kormányzati törekvéseket.

A T/2082 számon benyújtott módosítás kiemelten foglalkozik a nagyberuházásokat megelőző régészeti feltárások szabályaival, a műemléki értékek differenciált védelmével és a nemzeti emlékhelyekkel. Célja az eljárások könnyítése és gyorsítása érdekében a jelenleginél egyszerűbb, ügyfélbarát szabályozás megteremtése. A törvényjavaslat a régészeti feladatellátás szabályait igyekszik átláthatóvá és egyértelművé tenni mind a beruházó, mind az érintett intézmények számára, ami olcsóbb, hatékonyabb, és számon kérhetőbb modellt eredményezhet.

A nagyberuházásokhoz kapcsolódó régészeti feladatok koordinálása a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ révén egyablakossá válik, hiszen a Központ végzi majd az előzetes felderítést, és a jogszabály alapján megnevezi a feltárást végző intézményt.
A törvényjavaslat a régészeti feltárások tekintetében korlátozott versenyhelyzetet eredményez, ugyanis a Magyar Nemzeti Múzeum Nemzeti Örökségvédelmi Központjának eddigi kizárólagos szerepét a Forster Központ által koordinált, akkreditált feltárási jogú intézmények veszik át. Az akkreditáció jogszabályban meghatározott szempontok alapján történik majd, amelyben érvényesül a területiség elve, illetve a szakmai és kapacitásbeli feltételek.

A törvénymódosítás megerősíti a területiség elvét a régészeti feltárások és a leletanyag elhelyezése tekintetében is. A megelőző feltárásokat a régészeti gyűjtőkörrel rendelkező, és gyűjtőterületük szerint érintett legközelebbi múzeumok, illetve kapacitáshiányuk esetén a megyei hatókörű városi múzeumok látják majd el. A javaslatban a hatósági ár bevezetésére vonatkozó javaslat is szerepel, amellyel elkerülhető, hogy eltérő és ellenőrizhetetlen árakon végezzenek a jövőben régészeti szolgáltatásokat.

A törvényjavaslat másik fontos célja a műemlékvédelem szabályozásának módosítása, a műemlékké nyilvánítás szabályozásának átalakítása, ami új szemléletet honosíthat meg ezen a területen a tulajdonosok érdekeltségének megerősítése mellett.

A módosítások célja, hogy megalapozottabb, a funkcionális és gazdasági fenntarthatóságot is mérlegelő, értékfeltáráson alapuló, a helyi közösség vagy a tulajdonos véleményét is figyelembe vevő védelem és védetté nyilvánítás valósuljon meg. A védetté nyilvánítás kétlépcsőssé válna a jövőben. Megjelenne a „nyilvántartott műemléki érték” kategória, ami a tulajdonosra és fenntartóra a mainál kevesebb kötelezettséget róna. Ugyanakkor a „védetté nyilvánított műemléki értékek” (műemlékek) védelme szigorúbb feltételeket, de a tulajdonos vagy a fenntartó számára komoly és kiszámítható ellentételezést – például adó- vagy más kedvezmények –, ösztönzési rendszer megteremtését jelenti az állam részéről. A műemlékké nyilvánítás tehát nemcsak kötelezettséget jelent a tulajdonosokra, hanem az állam nagyobb feladatot is vállal a jövőben, kedvezményekkel segítve a műemlékek tulajdonosait.

A törvényjavaslatban megjelenő szemléletváltás stratégiai jelentőségű a kulturális örökségvédelemben. Nem növelni, hanem inkább csökkenteni igyekszik a tulajdonosok és használók terheit, továbbá egyszerűsíti, így átláthatóbbá teszi az örökségvédelem rendszerét.

forrás: kormány.hu



 

« Vissza a hírekhez

Cégadatok

 

 Nyáry-terv Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Kft.

 Székhely: 7627 Pécs, Vadász utca 57.

Adószám: 14683677-2-02

Számlaszám: 11731001-20700324

Cégjegyzékszám: 02-09-073858 

Tel: +36-20/236-1652   +36-70/631-5372

E-mail: info@nyary-terv.hu

Web: www.nyary-terv.hu

 

Rólunk írták

A Nyáry-Terv Kft. felújítási munkákat végzett 26 éves otthonunk 90 m2-én. Az előkészítő megbeszélések során nagyon sok hasznos javaslattal és tanáccsal segítettek abban, hogy az elképzeléseinket milyen technológiai megoldásokkal lehetne megvalósítani annak érdekében, hogy a lehető legjobb és legszebb eredményt érjük el. A kivitelezés során jól szervezett, igényes munkát végeztek, korrekt áron. Ajánlom Őket mindazoknak akik meg akarják tapasztalni azt, hogy az építőiparban is lehet jól felkészült, igényes szakemberekkel találkozni.

 Wágnerné Szabados Edit

Én magam már túl vagyok egy családi ház teljes körű felújításán, amit ott átéltem, arról könyvet lehetne írni. Szörnyű volt.  

Az irodám felújítását már a Nyáry-terv Kft.-re bíztam. Igazából csak az tudja értékelni a minőségi, jó tanácsokkal teli, lelkiismeretes munkát, aki megtapasztalta, a magyar valóságot (nincs szaktudás, nincs morál, nincs becsület, de kifogás az mindig van.. ja és nagy kárt tudnak csinálni…)

Úgy látom, Nyáry Tamás tud szakemberként az ügyfél fejével gondolkodni. Nagy hangsúlyt helyez a szakemberek kiválasztására. Folyamatosan kontrollálja és irányítja a munkát, ami nagyon fontos. Jó hogy van egy cég, akit bátran ajánlhatok bárkinek.

Pesti Balázs

Őszinte köszönet Neked és munkatársaidnak, amiért gyorsan, szakszerűen és nem utolsó sorban, nagyon szépen elvégeztétek a térkövezési munkákat családi házunknál. Olyan típusú rugalmassággal és - több árajánlat ismeretében - kedvező árral dolgozik a céged, ami sokak számára példamutató lehet.

Ismeretségi, baráti körben építési, stb. munkákra tiszta lelkiismerettel ajánlunk.

Sok sikert és jó egészséget!

Gálosiék